dopo mail a EA ecco la risposta con traduzione da google più sotto:
Dear Sir/Madam,
Thank you for getting back to us.
Thank you for contacting EA Customer Support, and for your continued patience while we work to resolve your issue. Please rest assured that we are taking whatever steps are necessary to get you back in the game, including the escalation of your issue to our highest tier of support.
Additionally, as a valued player, we would like to offer a small token of our appreciation in the form of a 20 % discount offer <********> for the EA Store! This discount code does not have an expiration date, and can be redeemed for any future purchase on
http://store.ea.com.
Before going troubleshoot this issue further, I would like to request you to please run a trace for us to review your connectivity with the server:
1. Using your Internet browser on your PC, click the following link to download the UOTrace program:
ftp://ftp.ea.com/pub/origin/patches/uo/uotrace.exe
2. Run UOTrace. (If a pop-up box appears telling you 'UO Server List not found,' click No.)
3. Click the Options menu at the top of the window and select Advanced.
4. In the rectangular window where the server is listed, type in easo.ea.com.
5. Click the Trace Route button, which is the fourth button from the left.
6. After the trace route has completed, click the Poll button, which is two buttons to the right of the Trace Route button.
7. Let it send around 100 or so packets then click Stop Poll.
8. Click Edit and select Copy.
9. Click the Start button (Windows button for Microsoft Windows Vista) on the Windows Taskbar.
10. Select All Programs.
11. Select Accessories.
12. Click Notepad.
13. From the menu toolbar, click Edit and click Paste.
14. From the menu toolbar, click File and click Save.
15. Repeat steps 2 through 14 so that you have two separate files for us to compare and review.
16. Reply to this email with both files added as attachments and having answered the questions below:
What is your Xbox account name? What is the e-mail address associated to it?
A detailed account on the events that occurred which lead to this issue. (Please include exact error messages, if any.)
Do you run other programs while playing the game? (i.e., music players, downloaders, web browsers)
Did this game ever run fine online before?
Who is your Internet Service Provider?
What type of connection do you have?
Is your Internet connection shared (i.e., in a workplace, apartment complex, educational institution)?
Do you have any other device that is connected to the router or modem?
Is your wireless network secure?
Do you have a router? If so, is it wired or wireless? What is the brand and model.
Looking forward to your reply.
We hope to see you in the game soon and again, thank you for waiting.
TRAD:
Gentile Signore / a,
Grazie per aver contattato l'assistenza clienti di EA, e per la vostra pazienza mentre cerchiamo di risolvere il problema. Le assicuriamo che stiamo prendendo le misure necessarie per farti tornare in gioco, tra cui l'escalation del problema ai nostri più alti livelli di supporto.
Inoltre, come un giocatore prezioso, vogliamo offrire un piccolo segno del nostro apprezzamento, sotto forma di una offerta sconto del 20% <********> per l'EA Store! Questo codice sconto non ha ancora una data di scadenza, e possono essere riscattati per ogni futuro acquisto su
http://store.ea.com.
Prima di andare risolvere il problema ulteriore, vorrei chiedere a voi si prega di eseguire una traccia per noi controllare la connettività con il server:
1. Utilizzando il browser Internet sul vostro PC, fare clic sul seguente link per scaricare il programma UOTrace:
ftp://ftp.ea.com/pub/origin/patches/uo/uotrace.exe
2. Esegui UOTrace. (Se una finestra di pop-up che ti dice 'UO elenco server non trovato,' No. click)
3. Fare clic sul menu Opzioni nella parte superiore della finestra e selezionare Avanzate.
4. Nella finestra rettangolare in cui è elencato il server, digitare in easo.ea.com.
5. Fare clic sul pulsante Trace Route, che è il quarto pulsante da sinistra.
6. Dopo il trace route è stata completata, fare clic sul pulsante Poll, che è di due pulsanti a destra del pulsante Trace Route.
7. Let it inviare circa 100 o più pacchetti quindi scegliere Arresta Poll.
8. Fare clic su Modifica e selezionare Copia.
9. Fare clic sul pulsante Start (tasto Windows per Microsoft Windows Vista) sulla barra delle applicazioni di Windows.
10. Selezionare Tutti i programmi.
11. Selezionare Accessori.
12. Fare clic su Blocco note.
13. Dalla barra dei menù, fare clic su Modifica e scegliere Incolla.
14. Dalla barra dei menù, fare clic su File e selezionare Salva.
15. Ripetere i passaggi da 2 a 14 in modo da avere due file separati per noi, per confrontare e rivedere.
16. Rispondi a questa e-mail sia con i file aggiunti come allegati e dopo aver risposto alle domande di seguito:
Qual è il tuo nome account Xbox? Qual è l'indirizzo di posta elettronica ad esso associato?
Una descrizione dettagliata sugli avvenimenti che si sono verificati che portano a questo problema. (Si prega di includere messaggi di errore esatto, se presente.)
Vuoi eseguire altri programmi durante il gioco? (Ad esempio, lettori di musica, downloader, browser web)
Ha mai eseguito questo gioco online prima di fine?
Chi è il vostro Internet Service Provider?
Che tipo di connessione hai?
La tua connessione a Internet condivisa (cioè, in un luogo di lavoro, complesso di appartamenti, istituto di istruzione)?
Avete qualche altro dispositivo che si connette al router o modem?
La tua rete wireless sicura?
Hai un router? Se è così, è cablata o wireless? Qual è la marca e modello.
In attesa di vostra risposta.
Speriamo di vederti presto in gioco e di nuovo, vi ringrazio per l'attesa.
speriamo si sbattano sul serio...intanto ho fatto quello che mi ha chiesto. La mail per inviare anche voi il tutto è:
eauk2010-new@mailca.custhelp.com